lördag 24 december 2011

If I could, then I would



Om jag kunde skulle jag, handen på hjärtat, göra vad som helst för att vi ska få bättre värld. Speciellt runt jul. Klockan är 02.03 så det är julafton. Älskade julafton som jag, som yngre, aldrig sett som ett problem. Men jag växte upp, jag läste artiklar och tittade på hjärtskärande dokumentärer om människor i denna värld, även Sverige, som inte får fira julafton lika fint som jag. Alla är inte glada på julafton. Alla känner sig inte trygga under denna vackra högtid. Alla får inte en julklapp när de vaknar. Alla har inte en fin familj som jag. Alla får inte ett stort julbord till middag. Och jag som avskyr julbord.

God jul Sverige och alla människor där ute. Jag hoppas att ni kommer ha en underbar jul på ett eller ett annat sätt. Håll ut, det är snart över!

Inga kommentarer: