söndag 31 januari 2010

Söndag!

Söndagar är allitd så tråkiga! Eller denna söndag var väl ett litet undantag, for till Ö-vik till kusin Stefan och grattade Amanda som fyller år på torsdag. Träffade de övriga kusinerna och faster Katarin och Farbror Kalle, det är ju allitd lika trevligt förstås! :) Meen sen när det var över så kom tråkigheten tillbaka och la sig som ett täcke över mig. Jag la mig i sängen med datorn på magen och bara latade mig fram till middagen. Och så lär resten av kvällen att fortsätta, ska se I en annan del av Köping med mami sen blir det en flm.


Förresten så var jag på hockey igår med Maria, Mathias och Johan. Det är allitd lika trevligt, även fast det vart oavgjort så ångrar jag inte att jag betalade för att se matchen. Det var i stort sett fullsatt i Swedbank arena, eller som det nu heter "Fjällräven center". Jag säger precis som min tioåriga syster: "Vilken idiot kom på ett sånt dumt namn?" I alla fall så var det härlig stämning, hejarklacken var underbart taggade och denna gång var inte spiderman-killen där. Efter matchen åt vi middag på Max, som knappt hade någon dricka kvar så jag fick äta min mat UTAN dricka!! Det var smärtsamt men jag klarade mig igenom det. Dock så köpte jag en cola på statoil efter, så jag var lugn.

När vi kom hem så gick jag och Maria till Johanna och vi sjönk ner i hennes soffa tillsammans med lite andra människor. Halvsov i några timmar tills vi som slitna krigare gick hem i kyla klockan 01.45. Det är inte lätt att bo så "långt" ifrån varandra. Nej, men när det är -15 och man måste gå 3 km är det faktiskt jobbigt.

Så nu fick ni lita onödig och även kanske lite intressant information. Tack för mig!

Inga kommentarer: