söndag 7 februari 2010

Älgar

Kvällen började superbra. Bio med Johanna, såg Till vildarnas land, den var väldigt gullig faktiskt. Sen satte vi oss på waynes och väntade på att Peter och Susannes film skulle ta slut. Drack Chai latte och pratade om i stort sett allt gällande tonåringar i Nordmaling.

Sen så var det dags för hemfärd, och den slutade inte alls lika bra som filmen. Peter skriker ut "Nu smäller det, håll i er!" En bil från det motsatta hållet körde på en älg just innan vi skulle passera varandra. Vi och en buss bakom bilen som krockat stannar av. Vi kör över på andra sidan för att hjälpa till och jag får panik när jag får syn på killen som kommer gåendes mot oss alldeles blodig. Jag visste inte rikigt vad jag skulle ta mig till. Ett tag vad jag på väg ut ur bilen, andra sekunden skakade jag så att Johanna fick hålla mig i handen.

När jag fick se bilen som killen färdats i rusade mitt hjärta, bilrutan var totalkrossad, trots det så hade killen bara glassplitter i ansiktet. Älgen låg död längre fram på vägen, och tur för den så slapp den lida. Den avled direkt efter krocken. busschauffören hämtar papper och killen fick sätta sig i vår bil i väntan på ambulans och polis. Trots chocken så var han väldigt lugn och sansad. Han berättade om tankarna som rusat igenom hans huvud medans han snurrade runt på vägen. När hans flickvän ringde var han helt iskall, han var helt lugn och sa bara ungefär: "Hur mår du då? Du, förresten. Det har hänt en liten olycka, jag körde på en älg här för en stund sen." Sen fick han förklara sig rejält och lugna ner henne.

Tillslut kom ambulans och polis så vi kunde vända och fara hem. Förhoppningsvis så är den killen redan hemma i sin säng och sover tungt. Jag däremot är hur pigg som helst, eller snarare i chock. Kan inte sova och har ringt runt till mina vänner och så. Väntar på att Sebastian ska komma hem snart. Får bara hemska tankar nu efter allt det här.

Inga kommentarer: